Παρασκευή, 31 Αυγούστου 2007

κειμενο για περιοδικο δαμας

Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΚΑΙ Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ 25ης

Πολλοί ίσως παραξενευτείτε με την παρουσία ενός τέτοιου θέματος σε ένα μαθητικό περιοδικό σαν και αυτό. Τι δουλεία έχει μια εθνική κ θρησκευτική γιορτή διπλά στους πανεκπαιδευτικους και κοινωνικούς αγώνες? Μια γιορτή που παραδοσιακά σχετίζεται με εθνικές παρελάσεις, εθνική (και εθνικιστική) συνείδηση και το σινάφι του αρχιεπισκόπου κ.κ. χουντοδουλου? Όντος οι παρελάσεις οι αρχιπαπαδες και η μισαλλοδοξία δεν έχουν σχέση με εμάς. Το θέμα όμως είναι ότι δεν θα έπρεπε να έχουν σχέση ούτε με το 1821 …!

Από το δημοτικό ακούμε για τους ηρωικούς φαναριωτες τον εξίσου ηρωικό ρολό της εκκλησιάς τους κακούς τούρκους (που όσο περισσότερο τους μισούμε τόσο το καλύτερο ). Από το δημοτικό κάνουμε παρέλαση –μάλιστα ο καλύτερος (Έλλην) κρατάει την σημαία- και από το δημοτικό μας μαθαίνουν να βλέπουμε το 1821 σύμφωνο με τις αρχές του ελληνοχριστιανισμού (άλλο παραμύθι κ αυτός αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία)

Παραθέτω λοιπών απόσπασμα από το Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ 1821 του ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΡΔΑΤΟΥ

«οι φαναριοται λόγο της κοινωνικής των θέσεως υπήρξαν τουρκόφιλοι ! εξυπηρετούσαν την πολιτική των σουλτάνων και εγενεντο τυφλά όργανα της τουρκικής εξουσίας. Οι πλείστοι των φαναριωτων –δια να μην ειπώμεν το σύνολο των- δεν είχαν εθνική συνείδηση και ήταν αντιδραστικοί εις ολας τας πολιτικας και κοινωνικας των εκδηλώσεις! Ο ανώτερος κλήρος επίσης δεν δύναται να αξιώσει καμία συμπάθεια από την μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού δια την κατά το παρελθόν δράση του. Ο γρηγοριος ο ε (πατριάρχης ) εξέδωσε στα 1798 βιβλίο με τίτλο «πατριαρχική διδασκαλία» με το όποιο όχι μονό αφορίζονταν οι γαλλικές δημοκρατικές ιδέες αλλά γινόταν κ διδασκαλία εναντίων πάσης εθνικής εξεγέρσεως διότι οι τούρκοι θεωθεν κατέκτησαν την Ελλάδα… (!!!!!)»

Οι τούρκοι όμως σε ένα μεγάλο μέρος τους ήταν οικονομικά υπόδουλοι των ελλήνων.
Μα τότε γιατί έγινε η επανάσταση?
Όταν ο Κολοκοτρώνης λέει ότι «η γαλλική επανάσταση κ ο Ναπολέων άνοιξαν τα μάτια του κόσμου» (διηγήσεις συμβάντων 1889 σ 49) και εξυμνεί έτσι μια ταξική επανάσταση δεν το κάνει τυχαία… η οικονομική άνθιση της αστικής τάξης την έκανε να παίξει τον επαναστατικό της ρολό (όπως θα έλεγε κ ο σύντροφος Μαρξ) και στην Ελλάδα . η οθωμανική αυτοκρατορία ως ο εκφραστής της φεουδαρχίας στην περιοχή έπρεπε να βγει από την μέση…
Ο εθνικός χαρακτήρας ήταν αδιαμφισβήτητα παρόν και λειτούργησε ως αφορμή. Ίσως και ως κίνητρο όπως και η θρησκεία. Αλλά ως εκεί!

Από την άλλη ο τρόπος εορτασμού της 25ης θυμίζει λίγο Χίτλερ κ όχι τυχαία… υπενθυμίζω ότι οι παρελάσεις είναι φασιστικό κατάλοιπο της δικτατορίας του μεταξά…
Είναι πασιφανές ότι προωθούν τον μιλιταρισμό χωρίζοντας μας ανάλογα με το ύψος κ ντύνοντας μας ομοιόμορφα. Ο εθνικισμός και η μισαλλοδοξία κάνουν έντονη την παρουσία τους (θυμίζω την υπόθεση τσεναι) για να μην αναφέρω την προώθηση του ανταγωνισμού με το καρότο που λέγεται σημαία…

Του χρόνου λοιπών ας κάνουμε κάτι διαφορετικό… ας κάνουμε μια γιορτή διαφορετική από την περσινή. Που να περιέχει την αλήθεια και ένα επίκαιρο επαναστατικό μήνυμα… και ας μην κάνουμε παρέλαση χαιρετώντας την εξουσία… ας την αμφισβητήσουμε…

ΠΑΠΑΖΑΧΑΡΙΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ 5Ο ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ποτε προλαβες φιλαρακο και εμαθες τοσο καλη ιστορια? Εισαι προφανως μικρος στην ηλικια αρα δικαιολογημενος,ως ενα σημειο βεβαιως.Παρεπιμπτοντως ο αριστεριζων ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ εχει σημερα ενα καταπληκτικο αρθρο για την ετησια τουρκικη ασκηση καταληψης ενος τυχαιου Ελληνικου νησιου και μαλλον ηταν για το δικο σου φετος! ΥΓ. Σου συνιστω να το διαβασεις.